Doškolovanje
Programi doškolovanja/stjecanja srednje stručne spreme, koje provodimo, namijenjeni
su kandidate koji imaju samo osnovnu školu ili su prekinuli srednjoškolsko obrazovanja,
te ga žele nastaviti u istom ili nekom drugom zanimanju.
Programi obrazovanja odraslih za stjecanje srednje školske spreme, srednje stručne
spreme provode se na temelju programa propisanih za redovito obrazovanje i uz odgovarajuću
primjenu odredaba propisa koji reguliraju djelatnost obrazovanja odraslih.
Polazniku koji upisuje program radi nastavka obrazovanja stručno tijelo utvrđeno
statutom ustanove, na temelju priložene dokumentacije, odlukom utvrđuje dio programa
koji je polaznik već uspješno svladao i dio programa koji je još dužan završiti.
Imamo sa jedne stane brz znanstveni i tehnološki napredak, potrebu za isticanjem
kontinuiranog usavršavanja i cjeloživotnog učenja, a sa druge strane se suočavamo
sa veliki brojem osoba koje su završile samo osnovnu školu, ili su krenule u srednju
školu i školovanje prekinuli.
Nova prilika za odrasle koji nisu završili srednju školu je u VERITAS-u,
gdje se polaznicima programa doškolovanja/stjecanja srednje stručne spreme pruža
mogućnost da nadoknade propušteno. Prilagodili smo način rada ustanove s posebnom
pozornošću na ovu kategoriju polaznika, s osnovnom idejom da se motiviraju odrasle
osobe da završe srednju školu.
Ustanova smo koja se svojim radom prilagodila polaznicima, svjesni činjenice da
s polaznicima programa doškolovanja/stjecanja srednje stručne spreme trebamo raditi
na otklanjanju prepreka za povratak odraslih u školske klupe.
Razvili smo jednostavne modele utemeljene na pedagoškoj praksi da pomognemo odraslima
u procesu učenja i potičemo ih na njihovoj ustrajnosti u namjeri da završe srednju
školu, stoga smo angažirali naše savjetnike koji pomažu polaznicima u svladavanju
gradiva i učenju.
U velikom broju slučajeva naši polaznici su zaposlene osobe, koje imaju i svoje
obitelji, a samim time i obveze koje proizlaze iz tih činjenica, stoga, poštujemo
potrebu polaznika da upravljaju svojim vremenom, tako da organiziraju proces učenja
i usklađuju ga sa mnogobrojnim obavezama koje imaju.
Navedene karakteristike odraslih kao polaznika upravo su i dovele do ideje da se
njihove potrebe mogu najbolje zadovoljiti kroz proces učenja u večernjim i popodnevnim
satima ili vikendom, kao i da se na ovaj način može poticati razvoj i dostupnost
obrazovanja odraslih, u cilju povećana broja osoba sa završenom srednjom školom.